Vannskade

Hei
I dag holder snekkeren på å legge nytt gulv på kjøkkenet. Vi hadde nemlig en vannskade for noen uker siden. Rørleggeren hadde nok hatt det litt travelt å glemt å sette på klemmer på avløpsrøret fra vasken. Så det hoppet jo ut. Det resulterte i en del vann under gulvet. HELDIGVIS slapp vi ut med kjøkkeninnredningen. Hadde det skjedd, hadde jeg nok blitt litt mer stresset. 
I helgen har det vært litt kaotisk siden de kastet ut gulvet på fredag. Alt av inventar står stablet på stuen og maten har blitt inntatt på tv-stua.
Gleden var derfor stor da snekkeren i full fart la gulv i formiddag. I elleve tiden roper han inn til meg at han har skjært seg.. Finger i kappsag er ikke helt lurt.. Blodet rant og det så ille ut. Han var ikke helt overbevist om at han måtte sy, selv om tuppen helt opp til neglbåndet hang og slang. Så da ringte jeg byggherren for å forsikre meg om at han ble sendt til legesenteret. Det ble han heldigvis, så vi satser på at han blir lappet fint sammen
 igjen ;-)
Nå har snekker nr 2. kommet seg på plass, og gulvet er nok helt ferdig om et par timer. Jippi!
Slik så det ut på fredag;
Som om det ikke er nok rot, så ble det ikke nok tapet til fondveggen på soverommet. Så der er er også alt på halv åtte. Og siden tapeten kommer fra USA blir det nok slik en stund til.
Så nå sitter jeg å funderer på hvilket annet prosjekt jeg kan starte på... Haha! Jeg er ikke frisk altså =) Kanskje jeg heller skulle begynt å bake eller noe istede... *mumle kjedelig*
Etter å ha sett det utrolig flotte soverommet og dagligstuen som Charms design har pusset opp, fikk jeg veeeldig lyst til å male tv-stuen i mørk grå. Kanskje det blir neste prosjekt? =D

2 kommentarer:

  1. å nei å nei..vannskade er joo så kjedelig..huff.men bra dere slapp å ta ned kjøkkenet. ble veldig fint med hyllene over benken, gleder meg til å se tapeten:)

    SvarSlett
  2. Æsj da... litt kjedelig å starte med renovering så raskt, men bra det går fort unna og at dere slapp å demontere kjøkken!

    Og for lite tapet - ikke bra! :-( Er så irriterende med ting man har tenkt å få unna og så stopper det opp halvferdig! Håper det går greit å få tak i mer med samme batch-nummer og at transporten går i rekordfart.

    Men du? Du vet det er lov å slappe av av og til også? ;-p

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen, det gjør meg så glad! =)