Kjøkkenmontering

God kveld.
Nå er det bare fem dager til vi skal begynne å montere kjøkkenet =D
Gulvet kommer på mandag, da legger de først der kjøkkenet skal stå, før de tar fatt på andre etasjen. Kjetil tar en uke ferie fra jobben fra mandag slik at vi får gjort mest mulig. Det blir ingen avslappende ferie med paraplydrinker, men heldigvis gleder han seg til å montere.
På fredag skal jeg og niesen vår Stine male kjøkkenet. Deretter blir det å få malt så mye som mulig på søndag. Begge barnerommene og badet oppe skal males, så vi har nok å bedrive tiden med =)
Her er vårt store prosjekt:

Kjøkkenet er Lidingö fra IKEA. Laminat benkeplate med hvit trestruktur. Over platetoppen skal ventilatoren innebygges, samt at det blir pyntebord/lister på hver side av skapet platetoppen ligger i.
Domsjö singel vask med Nobili armatur. Det er kjøpt hos http://www.reuter-bathrooms.com/ 
Vi har laget vår egen "side-by-side" av to innebygde kjøleskap fra IKEA. På den måten slipper vi at det står ut fra innredningen, samt at vi får mer fryseplass. I skapet ytterst på innredningen skal vi montere en vippe/heve hylle, som kjøkkenmaskinen skal stå på. Genial oppfinnelse =)
Veggene skal males i fargen grå harmoni og på gulvet blir det lys grå eike laminat.
Vi fant aldri et spisebord som var langt nok. Så vi har kjøpt to Bjurstad spisebord. Et stort og et mindre som vi kan sette inntil når vi er veldig mange. Henriksdal stoler hadde vi fra før og har kjøpt til noen fler. De har dessverre eikefargede ben og jeg er den heldige som må male dette.. yo ho..ho.. =P
Nå skal jeg se om jeg får snekret sammen en advendtskalender til guttungen, er vel på tide? =)
Ha en fin kveld!

8 kommentarer:

  1. Dette kommer til å bli så bra... gleder meg allerede til å se resultatet. Lykke til med montering og maling.
    klem

    SvarSlett
  2. Det så flott ut:D Blir gøy å se hvordan det blir:D Nydelig armatur!

    Lykke til med montering og maling!

    Ha en fin kveld:D

    SvarSlett
  3. Så spennende!!
    For et flott hus dere bygger! Legger meg til som følger jeg slik at jeg kan følge med deg videre :-)

    Ha en fin kveld! Klem fra Livy

    SvarSlett
  4. Ser jo ut som det blir både tumleplass og godt med oppbevaringsplass her.... :-)

    SvarSlett
  5. kjempeflott kjøkken, kan jeg spørre hvor lang veggen med grua er? hvor bred er selve grua?

    Beathe

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det =) veggen er 4,03 M. Grua er ca 1 meter, kanskje litt mer. Platetoppen er iallefall 80 bred.

      Slett
  6. Hei. Så fint å bygge inn grua på den måten! Kan jeg spørre hvor du har fått tak i "pilarene"?

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen, det gjør meg så glad! =)